Skip to main content

A Hotdog.hu felhasználóinak névválasztási szokásai

Gulyás Péter - 2010. 06. 28.

A felhasználónév az, ami a fórumokban, kommentekben, megjegyzésekben és megannyi egyéb helyen megjelenik és reprezentálja a felhasználó virtuális identitását. Felhasználónév alatt azokat a neveket értem, amelyek nem a valódi nevek, vagy annak kis mértékben változtatott opciói, amelyekkel az olyan típusú közösségi oldalakra regisztrálnak, ahol ez alapján válnak kereshetővé (például MyVip, IWIW, Facebook), hanem rendszerint kitalált fantázianevek, becenevek stb. Az ilyen típusú felhasználóneveket nick-nek, nickneveknek hívják.

A nickneveket a már említett közösségi portálon végzett empirikus kutatás alapján 13 csoportra osztottam fel. A nevek nagy részét lehetett volna a Balázs–Takács féle Bevezetés az antropológiai nyelvészetbe című könyv Névadás fejezetében leírt kategóriák szerint csoportosítani, azonban akkor elvesztek volna a „speciális” nevek. Fontosnak tartottam apróbb szegmensekre kiterjedő csoportok létrehozását, hogy a nevek sokféleségét visszaadják a csoportok nevei, stílusai.

Kutatási területemnek azért a HotDog.hu-t választottam, mert jelentősen eltér a többi, nagy közösségi portáltól. A mássága többek között abban rejlik, hogy a HotDog.hu-n a regisztráláskor, meg kell adnunk a nevünket, és a felhasználói nevünket, aminek nem kell egyeznie. Sőt, legtöbbször az az előnyös, ha nem egyezik.

A HotDog.hu bemutatása

2005. október 3-án a Sanoma Budapest elindította ifjúsági-közösségi portálját, az első hazai self-publishing weboldalt, HotDog.hu néven. Ezzel Magyarországon elsőként – 4 hónap alatt – fejlesztettek ki web 2.0 szabványnak megfelelő honlapot. A 2010 áprilisában megújult honlappal azoknak az aktív internet-használóknak kívántak találkozási pontot biztosítani, akik számára fontos az önkifejezés, a közös kommunikáció és a kapcsolatteremtés. Sokáig a HotDog.hu volt a legszélesebb szolgáltatási palettával rendelkező közösségi portál. Napjainkra az IWIW és a Facebook némiképp átvette ezt a szerepet azzal, hogy lehetővé tették külső fejlesztőknek, hogy alkalmazásokat fejlesszenek a felhasználók számára. A HotDog.hu-nak naponta 150 ezer látogatója van, akik több mint 1.3 millió oldalt töltenek le. (Hotdog.hu)

Az elsődleges célcsoportjuk a 15-18 éves fiatal internetezők, akik középiskolában, főiskolán vagy egyetemen tanulnak, valamint véleményvezérek, akik nagy hatással vannak a többi felhasználóra. Másodlagos célcsoportjuk között szerepel az a 19-28 korosztály, akik főiskolán, egyetemen tanulnak és valamilyen speciális témák iránt érdeklődnek. A HotDog.hu-nak 2009. május 19.-én 270 029 tagja van. Ebből 146 864 lány és 123 165 fiú.

Az alaptulajdonságai közé tartozik a felhasználók általi tartalom-előállítás, szerkesztők általi tartalom kiemelés, jutalmazás–motiválás, elismerés, valamint a következő szolgáltatások: párbaj, saját magazin, blog, körkérdés, fotóalbum, kvíz, szavazás, klubalapítás, toplista készítése.

Hogy mi a HotDog? Zakkant nevű szerkesztőjük 2008 májusában a következőképpen fogalmazta meg:

„A HotDog egy ifjúsági közösségi portál ahol szabadjára engedheted a fantáziád és megvalósíthatod magadat.

Célja, hogy könnyen érthető és használható eszközöket nyújtson felhasználói számára az online kapcsolatépítéshez, és az önkifejezéséhez. Egy HotDog nem egy magazin tartalom, melyet egy szerkesztőség állít elő, hanem egy eszköz, melyet bárki, bármikor, és bizonyos keretek között, bármire használhat. A HotDog tehát olyan, amilyenre tagjai megformázzák, és ahogy azt elfogyasztják.

Lehetőséget ad például arra, hogy a közösség tagjai bemutathassák magukat, családjukat, barátaikat, azaz profilukon keresztül elérhetővé váljanak az interneten.

A üzenő rendszernek köszönhetően vírus és spam mentesen kommunikálhatnak egymással tagjaink. A gyors elérés céljából chat-re is lehetőség van.

Az egymással kapcsolatba lépő és kommunikáló tagok közösségeket, klubokat hozhatnak létre. Ezeknek a kluboknak saját, zárt világuk lehet, saját internetes tartalmakkal.

A HotDogon bárki építhet INGYEN saját portált (magazint)  melyet akár egymaga, akár társszerkesztőivel együtt alakíthat ki, tarthat karban.

Aki nem akar kicsit talán összetettebb tartalmakat építeni, annak sem kell lemondania a tartalomépítésről. Indíthat könnyen elkészíthető toplistát, körkérdést, párbajt, vagy éppen fotóalbumot. A HotDog világában bárki és bármi feltűnhet, izgalmassá, érdekessé és fontossá válhat.

A portál egy hatalmas pulzáló és élő világ, melyet az alkotó elemei, a HotDog tagjai tartanak életben, formálnak, fejlesztenek.

Akkor mi is a HotDog?

Az emberi kapcsolatok kialakítását elősegítő, szövevényes, izgalmas kapcsolatépítő rendszer.

Kommunikációs csomópont, mely a privát üzenetváltás, illetve párbeszéd mellett támogatja a csoportos kommunikációt. Közösségteremtő hely, mely elősegíti a kommunikációs csoportok, vagy szubkultúrák létrehozását. Teret ad az önkifejezéshez, kaput nyit az önmegvalósítás felé. Jutalmazza az interaktivitást. Egy aktív HotDog tag elismerésre is számíthat és akár a hétköznapi életére is kihathat ez az elismerés. Szórakoztató, kikapcsol.”

A kutatás előkészítése

A HotDog.hu portálján saját profil kialakítására van lehetőség, melyre/melyen gyakorlatilag bármilyen tartalom feltölthető/megjeleníthető. A regisztrációkor választani kell egy nevet (nicket), amivel szerepelni fogunk az adatbázisban. Ez lehet bármilyen név. Ha valakit személy szerint keresünk, tehát tudjuk a nickjét, esetleg a valós nevét, akkor a tagkeresőbe beírva kiadja a rendszer. A tagkeresőben lehetőség van más szempontok alapján is rendezni a felhasználókat, mint például: bejelentkezés ideje, regisztráció ideje, helyezés vagy Dogger név alapján. Ugyanis így hívják magukat a HotDog.hu felhasználói.

A kutatáshoz a tagkeresőt hívtam segítségül. A szűrőt úgy állítottam be, hogy mindenki bekerüljön, majd rendeztem a felhasználókat bejelentkezés alapján. Ennek köszönhetően a legkevesebb ideje bejelentkezettek kerültek legelőre. Az így felállított listából az első 87, majd később 240 felhasználónak küldtem el a kérdőívet.

Az információk összegyűjtése céljából részletes kérdőívet állítottam össze, melyet 87 embernek küldtem el, viszont nem érkezett értékelhető mennyiségű válasz. Ezt figyelembe véve végtelenül egyszerűre alakítottam át a kérdőívet és csupán arra kérdeztem rá, hogy miért ez a nevük. Nem tartottam szükségesnek rákérdezni az egyéb demográfiai adatokra, mivel ezek az adatok egyszerűen kinyerhetők a profilokból és – mint kiderült – a felhasználói-névválasztás szempontjából nem is relevánsak. Ezt a kérdőívet 240 felhasználónak küldtem el. Erre már szívesebben reagáltak a Doggerek. Összesen 176 választ kaptam rá.

A kutatás eredményeinek leíró statisztikai elemzése

Az első magállapítás, ami hamar kirajzolódott bennem, hogy a legtöbb nicknév a becenevekből vagy a saját nevekből áll össze. Ezeket igyekeznek minél kisebb módosítással felhasználni. Az egyik ilyen módosítási lehetőség, hogy számokkal helyettesítenek betűket (pl.: E=3), így egyedivé teszik nevüket, valamint nagyobb az esélyük, hogy még nem regisztrált ez a formájú név. Például ha a PÉTER név már regisztrált, akkor megpróbálhatom a PÉT3R-t, P3TER-t vagy a P3T3R-t. A felhasználók kreativitása határtalan. Találkozni lehet 4-essel mint A betű, vagy 0-val, mint O, vagy Ó betű. Másik népszerű módszer, hogy a születési dátumokkal, vagy annak részletével pótolják ki a nevüket. A regisztráció elején a HotDog lehetőséget ad arra, hogy ellenőrizhessük, hogy a kiválasztott név foglalt-e. Ha foglalt, akkor új felhasználónevet kell keresnünk, de szerencsére anélkül, hogy az egész regisztrációs procedúrát meg kellene ismételnünk.

Az eredmények alapján a következő csoportokat állítottam fel:

  1. 1. Az első csoport a becenevek csoportja, ám ez a kategória is – mint az összes többi – rendkívül tág. A következőkben ezeket a kategóriákat és alkategóriákat fogom bemutatni.
  • Vannak olyan becenevek, amelyek a felhasználók eredeti névének becézéséből jöttek létre. Itt is két lehetőség van. Az egyik, hogy a családnevekből, a másik pedig, hogy az utónevekből, például:
    • Petya, akinek Péter a keresztneve; Atyo, akinek Attila a keresztneve
    • Teza, akinek Tezás a vezetékneve; Bosti, akinek Bosternák a vezetékneve
    • Vannak olyan becenevek, amelyek a felhasználó tulajdonságát, szokását, jellegzetességét felhasználva jöttek létre, például:
      • Rasztacsaj, aki a következőképpen indokolta választását: „Azért lettem Rasztacsaj, mert raszta hajam van, de a raszta már foglalt volt, így mellé raktam volna a lányt, de a hotdog nem fogad el ékezetes felhasználónevet, és utáltam volna ha Rasztalany a nevem Rasztalány helyett.. nos a csaj ékezetelen, kicsit vagányabbul hangzik, mint vagyok, de engem tükröz azért… Szivesen lettem volna művésznő is, csak az tele van ékezetekkel, angolul meg nem akarok írogálni, hisz magyar vagyok.”
      • sóher32, aki saját bevallása szerint egyszerűen sóher. Az Ő esetében a 32 az életkorát jelöli.
      • Garfield, aki szeret lustálkodni
        • Léteznek olyan becenevek, amelyek félreértésekből, bakizásokból, nyelvbotlásokból jöttek létre, például:
          • hajka, akit Hajnalkának hívnak, de egyszer véletlenül azt mondta neki valaki Hajnika helyett, hogy Hajka.
    • Vannak becenevek, amelyek a családon belüli használatból nőtték ki magukat, pélául:
      • Cica, Cicus, Angyalka az angyalkámból, Szívecske a szívemből és hasonlók.
      • Az is előfordul, hogy egy meglévő becenevet egyediesít és/vagy angolosan próbálja meg leírni például: Gyurco a Gyurko-Gyuri-György-ből.
  1. 2. A második nagy csoport, amikor a saját név valamilyen verziója a nick. Ez a csoport is sok alcsoportot generál.
  • Az első, amikor valaki a teljes nevét használja például:
    • uszoistvan, vagyis Úszó István
    • Van, hogy a saját nevük monogramját használják, például:
      • KLGY, ahogy Kiss László György is teszi
      • Találkozhatunk olyan verzióval is, hogy valaki módosítja, esetleg rövidíti a saját nevét, például:
        • GPéter, aki akár én is lehetek…
        • Van úgy, hogy csak a vezetéknevet vagy csak az utónevet használja az illető, például:
          • vargane, aki Vargáné
          • MSE, aki Emese
          • Előfordulnak itt is angolosítások, mint például:
            • S.T.E.P.H.A.N., aki István
            • edem, aki Ádám
            • Paul vagy Pól, aki Pál
            • Találhatunk olyan felhasználónevet is, ami szójátékokból áll össze, például:
              • Eureeeeeka, aki a valóságban Réka.
  1. 3. A harmadik csoport úgy jön létre, hogy valaki, vagy valami iránt rajong. Ezek a rajongói nevek.
  • Hamar kiderül, hogy bármiért lehet rajongani. Például:
    • Egy bizonyos nyelv iránt: Rachan, ami Rékát jelent japánul.
    • Zenei kultúra iránt: Beates, aki a beat zenéért rajong
    • Egy zenész iránt: BillJoe_, aki a Green Day zenekar énekeséért rajong
    • Zenekarért: gunsNrosesForever, ez magáért beszél
    • Korszakért: lovagkor, aki rajong a lovakért és úgy gondolja, hogy akkor lehetett igazán lovagolni.
  1. 4. Lehet nevet választani munkakör, vagy hobbi alapján:
  • Így születnek az olyan jól átgondolt nevek, mint például:
    • Chemikália, akiből vegyészmérnök lesz
    • Coitus Interruptus, ami megszakított közösülést jelent. A használója orvosnak tanul…
    • Fejős tehén, akit ismerünk a marketing szemináriumról
    • postasjozsi, akinek neve önmagáért beszél
  1. 5. Van egy olyan szűk csoport is, aki különböző névátalakító, vagy névválasztó programok segítségével készít nevet magának
  • Így születnek a Oguri Kaiki-t, vagy a Magel-ek.
  • Hirvathor, aki egyébként Dani, de tündéül ez a neve
  • Fabaccio, aki így érvel:

„És hogy miért ez a nicknév ami? Az adatlapomon több helyen látható a Fabaccio Kass név…. Ez a saját nevem összekeverve (+ 1-2 betű…. :D)…. Rajtamragadt jópár éve eza „Fabaccio Kass” név…. Ezért ez…. 🙂 Kicsit (nagyon) beteges, de hát elegen nézhetnek már hülyének emiatt a „választás miatt” …”

  1. 6. A következő csoportot azok képezik, akik saját bevallásuk szerint nem tudtak semmilyen jó nicket kitalálni. Ők úgy hidalták át ezt a problémát, hogy az első dolgot, amit megláttak, vagy ami az eszükbe jutott választották felhasználónévnek. Ez tehát a véletlen nevek csoportja.
  • Ebbe a csoportba a hasonló nevek tartoznak:
    • free-zia, aki kedvenc virágja nevét designolta meg
    • casio, akinek ilyen márkajelzésű számológép volt az asztalán
    • eldzsi, akinek ilyen márkájú a telefonja (LG).
    • almaspite, aki almás pitét evett közvetlenül a regisztráció előtt
    • vanegycigid?, aki pillanatnyi szükségletét adta meg, mint felhasználónév
    • szomorú, vagy kangörcsös, ezek a nevek magukért beszélnek.
  1. 7. A hetedik csoportot azokból áll, akik tárgy, állat, autó, vagy valamilyen birtokolt, vagy csak birtoklás után vágyakozó tárgy alapján választottak nevet.
  • Így például:
    • Hejnekem, szójáték annak, aki a Heineken sörért vágyakozik
    • LV674AU, külföldi rendszám
    • GXK, a rendszámának része
    • suzuki, vagy szuzi, akiknek ilyen márkájú autójuk van
    • Rex, akinek a kutyáját hívják így
  1. 8. A nyolcadik csoportot képezik az olyan szóalkotások, amelyek több név, általában egy család, vagy pár neveinek együttes összevonásából jönnek létre:
  • Így lett például:
    • AnZsuRo, ami egy háromtagú család keresztneveinek első két betűjének összeolvasásából jött létre. A tagok: ANikó, ZSuzsa és RÓbert
    • Két testvér, név szerint Péter és Judit is így használja profilját: PeJu
  1. 9. A kilencedik csoportba azokat a neveket soroltam, amelyek úgy születtek, hogy a felhasználóik szándékosan ki akartak valamit fejezni vele. Ez legtöbbször valamilyen mentalitás, vagy jellegzetesség, stílus, amilyennek a felhasználó magát gondolja. Ezeknek a felhasználóneveknek valódi történetük van.
  • Itt van Neverendyng, aki így indokolja névválasztását: „Szia!Elsősorban valami egyedit akartam kitalálni, ami kitűnik a többi nick közzül amik általában az emberek vezetéknevéből és életkorukból állnak. Hogy a szónak van-e konkrét jelentése azt nem tudom nem néztem után a, de a „never=soha” és „endyng=vége,végezni” szavak negatív jelentésű szavak amiket személyes élmények alapján választottam ki magamnak. Így összeraktam a kettőt és lett ez a nickem itt a hotdogon :)”
  • Egy másik érdekes névválasztás ebben a témakörben:-Luthein-, indoklás:

„A felhasználó nevem pedig azért Luthien, mert a világon mindennél jobban szeretem J.R.R. Tolkien regényeit. Luthien pedig Tolkien A Szilmarilok című regényének egyik főszereplője, a tünde hercegnő, Thingol és Melian egyetlen lánya, aki először választ halandó embert /névszerint: Berent/ férjéül. Szerelme miatt le kell mondani a halhatatlanságról, így a tündék közül Ő az egyetlen, aki valóban meghalt. Tolkien a műveiben úgy jeleníti meg Luthient, mint a legszebb lényt aki valaha a világra született. Helyesen hósszú „ú”-val kell írni; Lúthien, de regisztrációkor nem fogadta el a hosszú ékezetet.

Bármilyen oldra regisztrálok, mindig Tolkien regényeiből választok felhasználó nevet. Voltam már Gil-galad; Feanor; Earendil; Finrod Felagund; Túrin Turambar és még sokminden más.”

  • De itt van csavargo is, akinek a lételeme az, hogy állandóan úton legyen valahová
  1. 10. A tizedik csoport tagjai horoszkóp, csillagjegy alapján választanak nicket:
  • Így van ezzel:
    • NyilasMisi, akinek nyilas a horoszkópja és Mihálynak hívják
    • Nyul , akinek ez a kínai horoszkópja
    • Leo, akinek oroszlán a horoszkópja
  1. 11. Vannak olyanok, akik hangzás alapján választanak nicket, szokatlan hangzású szavak alapján:
  • Így például:
    • ratatata, akinek ez a szó tetszik
    • nyugigolyo, akinek ez a kedvenc szava
    • ajtofelfa, akinek szintén ez a kedvenc szava
    • sor, aki sör szeretett volna lenni, mert szerinte ez a leszebb dolog a világon
  1. 12. Az utolsó előtti csoportot azok alkotják, akik valamilyen számítógépes, játékkonzolos vagy internetes játékból választották a nevüket. Ezeket a neveket is két csoportra lehet osztani. Az egyik típus, amikor fix neveket használnak, például:
  • SuperMario, aki az azonos nevű játékból kölcsönözte a nevét
  • A másik típus, amikor a játékban meg kell adni egy felhasználónevet és azt importálják át a HotDog-ra.
    • Az egyik ilyen játékos dogger Remingt0n, aki a GTA San Andreas nevű játékban használta ezt a nevet
    • Itt van mondjuk egy másik – talán egész egyedi eset – Kiril-kun, aki így indokolta döntését: „Ez egy kicsit bonyolult. Van egy internetes szerepjáték, aminek a neve Lineage2. Ebben a játékban az első karakterem neve volt Kiril és ezt használom. Ez a név onnan jött nekem, hogy  a cirill betűs írás két testvér, Konsztantin a „Filozófus” (Cirill), és Metód nevéhez fűződik. Én a „Cirill” szót vettem alapul és lett belőle Kiril. Mivel én szeretem a japán kultúrát vagyis érdekel ezért tettem utána a kun szócskát szóval Kiril-kun. Mivel a Kiril név a külvilág/mások számára csak egy fantázianév ( gondolom én mert nemhiszem hogy sokan kitalálnák a Kiril-ből hogy az Cirill-hez kapcsolódik XD) addig a kun-t már többen ismerik.   Egyrészt fiatal fiúk használják egymás között vagy felnőttek mondják nekik, de idősebb emberek is mondják például egy csoporton (munkahelyen, szervezeten stb.) belül a náluk fiatalabbaknak. De ezt nemsokára cserélem mert már nem tartozom ebbe a korosztályba és Kiril-sama vagy dono lesz a nevem rövid időn belül. Ez az elfogadott udvarias utótag. Urat vagy hölgyet jelent. Régen a nemes urak neve után használták, manapság viszont tiszteletet (vagy kötelező udvariasságot) fejez ki.”

Ebből az indoklásból jól látható, hogy legtöbbször több behatás alapján választanak nevet a HotDog felhasználói. A nevek több csoportba is tartozhatnának, azonban a végső összesítésben a legerősebb vonalat választottam ki, és az alapján soroltam be.

  1. 13. Az utolsó csoportban azok vannak, akik semmilyen csoportba sem tudnak beilleszkedni. Legtöbbjüknek nincs magyarázata arra, hogy miért ez a neve. Vagy csak fantázianév
  • mint sQr, akinek csupán a design volt az első szempont,
  • askvirsraflh, aki aggódik, hogy a böngészője elfelejti a nevét, és soha többet nem fog tudni belépni a HotDog.hu-ra
  • qwertyuiop, aki viszont nem aggódik, hogy nem fog tudni belépni, mert a neve úgy jön ki, hogy végighúzza az ujját a billentyűzet felső során

A kutatásból kiderül, hogy a nicknevek kiválasztásánál legtöbbször saját magukra utalnak a felhasználók, s intenzíven védelmezik abban a szegletben, ahol használják. Megfigyelhető az is, hogy egy-egy felhasználó több nicknévvel is rendelkezik a virtuális világban, viszont jóval kevesebb e-mailcímet használ.

A kutatás adatainak matematikai statisztikája

A kutatás matematikai elemzéséhez a 176 visszaérkezet választ vettem alapul. Ezek az egyes csoportok között a következőképpen oszlanak meg:

Csoport neve Létszám (fő)
1 Becenevek csoportja 27
2 Saját nevek csoportja 24
3 Rajongói nevek csoportja 19
4 Munkakör vagy hobbi csoport 16
5 Névátalakító, vagy névválasztók csoportja 7
6 Véletlen nevek csoportja 11
7 Tárgy, állat, autó, egyéb csoportja 14
8 Több név összevonásának csoportja 10
9 Mentalitás, stílus csoportja 14
10 Horoszkóp és csillagjegyek csoportja 9
11 Szokatlan hangzású nevek csoportja 7
12 Játékosok csoportja 15
13 Csoportokon kívüliek csoportja 3
összesen 176

A következőkben bemutatom, hogy az egyes kategóriákban miként oszlanak meg az alkategóriák.

Összefoglalás

Az adatokat elemezve alakult ki a tizenhárom csoport. A felhasználók elsősorban úgy választanak nevet maguknak, hogy az a lehető legjobban kapcsolódjon hozzájuk, de ne legyen disszonáns az esetlegesen másképp kialakított virtuális identitással. A legnagyobb arányban a saját nevüket módosítják, és így alkotnak meg valamilyen nevet. Az ezután következő csoport, ami szintén elég nagy számban jellemző, hogy érzelmileg kötődnek valamihez, személyhez, tárgyhoz, állathoz, eszméhez, stílushoz stb. és ez képezi a névválasztás alapját. Megfigyelhető rendszer mutatkozik a számok használatában. Lehetőleg úgy választanak, hogy azt könnyű legyen megjegyezni. Tehát vagy a saját születési évük, hónapjuk vagy napjuk, esetleg szerencse számuk használatával alakítják ki a nicknevüket, de az is előfordul, hogy néhány számot többször, ismételve írnak be, például 000. Egyéb jelek pl.: kötőjel, X, _, Oo stb. arra szolgálnak, hogy a választott névvel tudjanak regisztrálni, de ha már foglalt, akkor nem feltétlenül számokat írnak elé vagy mögé, hanem ilyen, vagy ehhez hasonló jeleket, betűket. Ilyenkor általában a szimmetria a jellemző (ha elé ír egy kötőjelet, akkor mögé is). Azonban tévedés azt gondolni, hogy ezek csupán semleges jelek. Az oldal fennállása óta több ilyen „szubkultúra” is kialakult. Az xXnicknévXx kombinációt előszeretettel használják az un. emósok. Szinte ki is sajátították maguknak. Más online szubkultúrák is használnak egyezményes megkülönböztető jelzéseket. Elég gyakori az is, hogy a kitalált, kreált, módosított vagy valós neveket szeretnék a lehető legérdekesebb formában leírni, így teszik még különlegesebbé. Ezt leginkább úgy érik el, hogy megpróbálják úgy leírni a nevet, mintha az angol lenne. Így valóban meghökkentő, vicces és vonzó nevek születnek. Ez azért jelentős a Hotdog.hu–n, mert egymás profiljának megtekintése név, illetve kép alapján történik. Így ha elég figyelemfelkeltő, ötletes egy név, vagy bármi olyan van benne, ami felcsigázza az embert, akkor szívesen megy a profilját megtekinteni, hiszen kíváncsivá válik, hogy milyen is az adott kép és név tulajdonosa.

Szakirodalom

Balázs Géza–Takács Szilvia 2009: Bevezetés az antropológiai nyelvészetbe. Pauz-Westermann – Inter – Prae.hu, Nyelv- és Médiakutató központ, Celldömölk – Budapest

Forrás:

HotDog.hu

sanomabp.hu

One Reply to “A Hotdog.hu felhasználóinak névválasztási szokásai”

Your Email address will not be published.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

x