Skip to main content

Miért lenne egyszerű? (185.)

- 2024. 06. 02.

Egy vasúti hálókocsi Budapest és Brassó között. Tengernyi felirat, jelek, de van idő tanulmányozni 16 óra alatt. Hogy itt képrögzítés folyik. Hogy itt van a tűzoltókészülék (ellenőrizve 2019-ben). Hogy ez egy villanykapcsoló (nem működik). Hogy ez a klímakapcsoló (nem működik). Hogy ez itt egy fékezőkar, ami csak a fél tengelyt fékezi (ki tudja, valóban?) Hogy ez itt a WC. S úgy hagyja el, ahogy később találni szeretné. Jel mutat az étkezőkocsi felé (nincs étkezőkocsi). Ami a legjobb, a szerelvény kocsijai többfélék, ezért egyetlen ajtó sem működik úgy, ahogy a másik. Ha az egyiket megfejted, a másiknál kezdheted újra. A következő ajtónyitási formulákat találták ki a „szakemberek”. Pontosan ennyiféle a tájékozatási rendszer is:

  1. Folyosóra kifelé, kilinccsel nyíló ajtó, amellyel bárkit meglökhetsz, orrba vághatsz (hálókocsi).
  2. Folyosóra befelé (pusztán lökésre nyíló) ajtó (hálókocsi).
  3. Nyomógombos (automatikus) ajtó, láthatatlan nyomógomb a kilincs közepén (átjáróajtó az egyik hálókocsi végén)
  4. Nyomógombos (automatikus) nyitó az ajtón elhelyezve.
  5. Nyomógombos (automatikus) nyitó az ajtó mellett elhelyezve.
  6. Kézzel (alig) nyitható, vagyis erővel felrántható (nem automatikus) ajtó (átjáróajtó az másik hálókocsi végén, ha az első átjárón átjutottál, akkor törd a fejed, hogy miként tovább a másodikon)
  7. Lengőajtó jobb kézzel nyomva (utasellátó)
  8. Lengőajtó bal kézzel nyomva (utasellátó)
  9. Nyomógombbal (ha) nyitódó, automatikusan záródó (csapódó) bejárati ajtó.
  10. Kézierővel nyitandó (ha nyitandó) bejárati ajtó, amely ugyancsak tud központilag csapódóan bezáródni.

Nincs hozzászólás!

Your Email address will not be published.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

x