Egy vasúti hálókocsi Budapest és Brassó között. Tengernyi felirat, jelek, de van idő tanulmányozni 16 óra alatt. Hogy itt képrögzítés folyik. Hogy itt van a tűzoltókészülék (ellenőrizve 2019-ben). Hogy ez egy villanykapcsoló (nem működik). Hogy ez a klímakapcsoló (nem működik). Hogy ez itt egy fékezőkar, ami csak a fél tengelyt fékezi (ki tudja, valóban?) Hogy ez itt a WC. S úgy hagyja el, ahogy később találni szeretné. Jel mutat az étkezőkocsi felé (nincs étkezőkocsi). Ami a legjobb, a szerelvény kocsijai többfélék, ezért egyetlen ajtó sem működik úgy, ahogy a másik. Ha az egyiket megfejted, a másiknál kezdheted újra. A következő ajtónyitási formulákat találták ki a „szakemberek”. Pontosan ennyiféle a tájékozatási rendszer is:
- Folyosóra kifelé, kilinccsel nyíló ajtó, amellyel bárkit meglökhetsz, orrba vághatsz (hálókocsi).
- Folyosóra befelé (pusztán lökésre nyíló) ajtó (hálókocsi).
- Nyomógombos (automatikus) ajtó, láthatatlan nyomógomb a kilincs közepén (átjáróajtó az egyik hálókocsi végén)
- Nyomógombos (automatikus) nyitó az ajtón elhelyezve.
- Nyomógombos (automatikus) nyitó az ajtó mellett elhelyezve.
- Kézzel (alig) nyitható, vagyis erővel felrántható (nem automatikus) ajtó (átjáróajtó az másik hálókocsi végén, ha az első átjárón átjutottál, akkor törd a fejed, hogy miként tovább a másodikon)
- Lengőajtó jobb kézzel nyomva (utasellátó)
- Lengőajtó bal kézzel nyomva (utasellátó)
- Nyomógombbal (ha) nyitódó, automatikusan záródó (csapódó) bejárati ajtó.
- Kézierővel nyitandó (ha nyitandó) bejárati ajtó, amely ugyancsak tud központilag csapódóan bezáródni.
Nincs hozzászólás!