Egyes termékek árának változatlanságával vagy akár emelésével párhuzamosan a termék kiszerelési (csomagolási) mennyisége csökken. A fogyasztók ezért a termékből kevesebbet kaphatnak a pénzükért. Tapasztaltuk ezt már a látszatra félliteresnek tűnő sörösdoboznál, ami csak 0,4 dl volt. A vásárlók gyanútlanul megvették, és csak otthon jöttek rá, hogy nem azt kapták, amire számítottak. De így csökkent egyes édességek, de például a macskakaják mennyisége. A vásárló nem vette észre, ám a macskák vádló tekintettel néztek a gazdáikre: ez meg mi? A szó az angol shrinkflation magyar megfelelője. Példa: „Az 1 milliárd forintos árbevétel feletti boltokban ugyanis mostantól jelezni kell, hogy ha egy termék kiszerelése, praktikusan mérete vagy térfogata csökkent. A változásra két teljes hónapon át fel kell hívni a figyelmet, a kormány ily módon lép fel az utóbbi időben nagy port kavart zsugorinfláció ellen.” (2024. márc. 1.)
Nincs hozzászólás!