Skip to main content

zsugorinfláció

- 2024. 03. 02.

Egyes termékek árának változatlanságával vagy akár emelésével párhuzamosan a termék kiszerelési (csomagolási) mennyisége csökken. A fogyasztók ezért a termékből kevesebbet kaphatnak a pénzükért. Tapasztaltuk ezt már a látszatra félliteresnek tűnő sörösdoboznál, ami csak 0,4 dl volt. A vásárlók gyanútlanul megvették, és csak otthon jöttek rá, hogy nem azt kapták, amire számítottak. De így csökkent egyes édességek, de például a macskakaják mennyisége. A vásárló nem vette észre, ám a macskák vádló tekintettel néztek a gazdáikre: ez meg mi? A szó az angol shrinkflation magyar megfelelője. Példa: „Az 1 milliárd forintos árbevétel feletti boltokban ugyanis mostantól jelezni kell, hogy ha egy termék kiszerelése, praktikusan mérete vagy térfogata csökkent. A változásra két teljes hónapon át fel kell hívni a figyelmet, a kormány ily módon lép fel az utóbbi időben nagy port kavart zsugorinfláció ellen.” (2024. márc. 1.)

Nincs hozzászólás!

Your Email address will not be published.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

x