Papp Andrea

Magyari Sára

Balázs Géza

Balázs Géza

Harangozó Imre

Harangozó Imre

Ilosvay Selymes Pál

Ilosvay Selymes Pál

Dede Éva

Dede Éva

(Ny)elvi kérdések   1-100.

Horváth Péter Iván

Horváth Péter Iván 100 ismeretterjesztő írása

Írások

Nyelvemre harapva
1-75.

Hartay Csaba

Hartay Csaba 75 szatirikus nyelvi írása

Írások

Takázás
1-45.

Horváth Péter Iván

Magyari Sára 45 nyelvi esszéje

Írások

Szólás-mentés 1–50.

Pomozi Péter

Pomozi Péter 50 írása

Írások

Korrekt troll 1-77.

Halmai Tamás

Halmai Tamás 77 korrektorglosszája

Írások

Kávéházi szeglet 1-26.

Fráter Zoltán

Fráter Zoltán 26 esszéje

Írások

Borostyánkő 1-88.

Puszay János

Puszay János 88 esszéje

Írások

E-nyelv.hu oldal ajánló

2019.06.8.nincs hozzászólás

Bevezető

Nyelvészet és matematika
“Nem is olyan régen, alig fél évszázada, hogy a matematika, a legegzaktabb tudomány és legkevésbé egzaktnak tekintett nyelvészet egymás határtudományaivá váltak. Pedig a kapcsolat régibb, ha a matematikai módszerek nyelvtudományi alkalmazását szélesebb értelemben vesszük…” írja Fodor István a Mire jó a nyelvtudomány? című munkájában (Balassi, Budapest, 2001: 263). Most három ifjú matematika és magyar tanárszakos egyetemi hallgató, akik saját bevallásuk szerint érdeklődnek a nyelvészet iránt, mutatkoznak be egy-egy, a két tudomány kapcsolatát mutató írásukkal.
Tartalom:
Gerogita Kamilla
Turcsik Bíborka
Albert Roland
Szerzők:
Turcsik Bíborka (1994) – az ELTE magyar és matematika szakos hallgatója. Tanárnak és nyelvésznek készül, egy kognitív poétikai tanulmánya épp megjelenés előtt áll. Versei jelentek meg a ROST, A Hetedik és az Új Bekezdés hasábjain. (2019)
Albert Roland – az ELTE magyar és matematika tanárszakos hallgatója. Szakdolgozatát véges projektív geometriából írja, de a nyelvészet is közel áll hozzá. Szeptembertől szülővárosában, Orosházán kezd tanítani. (2019)
Georgita Kamilla Lujza – 2014 szeptembere óta az ELTE magyar-matematika tanárszakos hallgatója (2019)

Új hozzászólás