Például: hittanár-nevelő tanár, inkluzív nevelés tanára, játék- és szabadidő-szervező tanár, pedagógiai értékelés és mérés tanára, ember és társadalom műveltségterületi tanár, család- és gyermekvédő tanár, tehetségfejlesztő tanár.
Hol vannak már az egyszerű matematika-(matek-), fizika, földrajz-, magyar-, történelemtanárok? Egyre bonyolultabbak a tantárgyak, a műveltségterületek, újak, átkereszteltek, kiegészített nevűek, kötelezőek, választhatóak, választhatóan kötelezőek. A bonyolult megnevezések nem férnek el a felsőoktatási tájékoztatók rubrikáiban, ezért rövidítik őket. Többnyire a számítógépes program maga rövidít, úgy, hogy lehagyja a szó vagy szószerkezet végét. Így keletkeztek a következő egyetemi szak-, szakirány-megnevezések: csecsemő és kisgy BA, gazdálkodási menedzserassz, gyógy- és fűszernövényterm, biológus laboratóriumi oper, vizuális és környezetkult tanár, fejlesztő-diff szakpedagógia, minőség- és folyamatmenedzs, hulladékgazdálkodási technol, kistérségi tanügyigazgatási szakértői feladatokra való felké, akadályozottak integrációs-inkluzív nevelését segítő pedag… És maguk a hallgatók is rövidítenek. Így született meg a tesi-reki (testnevelés-rekreáció) és a majdnem „beszélő” megnevezésként is szolgáló: kommédia (kommunikáció és média).
Látom lelki szemeim előtt a vállalat- és intézményvezetőket, amint jelentkezik hozzájuk a gazdasági menedzserassz… vagy az akadályozottak integrációs-inkluzív nevelését segítő pedag…
Itt a vége! Fuss el vé…?
Nincs hozzászólás!