Halmai Tamás

Halmai Tamás

Magyari Sára

Magyari Sára

Kövesdy Zsuzsa

Kövesdy Zsuzsa

Fráter Zoltán

Fráter Zoltán

Minya Károly

Minya Károly

Ilosvay Selymes Pál

Ilosvay Selymes Pál

(Ny)elvi kérdések   1-100.

Horváth Péter Iván

Horváth Péter Iván 100 ismeretterjesztő írása

Írások

Nyelvemre harapva
1-75.

Hartay Csaba

Hartay Csaba 75 szatirikus nyelvi írása

Írások

Bevezetés

2012.06.7.nincs hozzászólás

Egyik részről mintha túltengés lenne a gyermekirodalomban, másik részről pedig jajkiáltás: vajon fognak-e olvasni a gyerekek?

A kérdést nem fogjuk eldönteni, de a magunk területén igyekszünk egy kis iránytűt mutatni. A múlt: Viant Katalin Móra művei kapcsán arra hívja fel a figyelmet, hogy számottevő a szövegromlás (már a Kincskereső… címében is), bizonyos fogalmak eltűnnek, érthetetlenné válnak. Nincs más megoldás: okosan és tudatosan kell olvasni a szövegeket. Az értékes jelen: Dénes Ágota az Apáczai Kiadó tavaly, gyermeknapra megjelentetett reprezentatív gyermekvers-kötetének nyelvi-stilisztikai elemzését készítette el: így tudatosabban olvashatjuk, olvashatjuk fel a verseket, s jobban megértjük mennyi csoda van a mai magyar gyermekköltészetben. A jelen és a jövő: Balázs Géza tanulmánya a gyermekirodalom nyelvének szinte minden területét érinti, elrettentő példákat is hozva a rossz, mégis megjelentetésre érdemesnek talált szövegekre, tanácsokat adva például olyan pedagógiai módszerekre, mint az anyanyelvi napló.

Gyermekirodalmi számunkat két beszámoló zárja: a kortárs gyermekirodalmi kutatócsoportról (G. Gődény Andrea), valamint a gyermekirodalom médiumairól szóló konferenciáról (Daróczi Gabriella).

Az E-nyelv Magazin 2012. évi számainak megjelenését a Nemzeti Kulturális Alap folyóirat-kollégiuma támogatja.

Új hozzászólás