Halmai Tamás

Halmai Tamás

Magyari Sára

Magyari Sára

Balázs Géza

Balázs Géza

Pomozi Péter

Pomozi Péter

Kövesdy Zsuzsa

Kövesdy Zsuzsa

Fráter Zoltán

Fráter Zoltán

Minya Károly

Minya Károly

Ilosvay Selymes Pál

Ilosvay Selymes Pál

(Ny)elvi kérdések   1-100.

Horváth Péter Iván

Horváth Péter Iván 100 ismeretterjesztő írása

Írások

Nyelvemre harapva
1-75.

Hartay Csaba

Hartay Csaba 75 szatirikus nyelvi írása

Írások

Bevezetés

2012.06.7.nincs hozzászólás

Egyik részről mintha túltengés lenne a gyermekirodalomban, másik részről pedig jajkiáltás: vajon fognak-e olvasni a gyerekek?

A kérdést nem fogjuk eldönteni, de a magunk területén igyekszünk egy kis iránytűt mutatni. A múlt: Viant Katalin Móra művei kapcsán arra hívja fel a figyelmet, hogy számottevő a szövegromlás (már a Kincskereső… címében is), bizonyos fogalmak eltűnnek, érthetetlenné válnak. Nincs más megoldás: okosan és tudatosan kell olvasni a szövegeket. Az értékes jelen: Dénes Ágota az Apáczai Kiadó tavaly, gyermeknapra megjelentetett reprezentatív gyermekvers-kötetének nyelvi-stilisztikai elemzését készítette el: így tudatosabban olvashatjuk, olvashatjuk fel a verseket, s jobban megértjük mennyi csoda van a mai magyar gyermekköltészetben. A jelen és a jövő: Balázs Géza tanulmánya a gyermekirodalom nyelvének szinte minden területét érinti, elrettentő példákat is hozva a rossz, mégis megjelentetésre érdemesnek talált szövegekre, tanácsokat adva például olyan pedagógiai módszerekre, mint az anyanyelvi napló.

Gyermekirodalmi számunkat két beszámoló zárja: a kortárs gyermekirodalmi kutatócsoportról (G. Gődény Andrea), valamint a gyermekirodalom médiumairól szóló konferenciáról (Daróczi Gabriella).

Az E-nyelv Magazin 2012. évi számainak megjelenését a Nemzeti Kulturális Alap folyóirat-kollégiuma támogatja.

Új hozzászólás