Papp Andrea

Magyari Sára

Balázs Géza

Balázs Géza

Cservenka Judit

Cservenka Judit

Harangozó Imre

Harangozó Imre

Ilosvay Selymes Pál

Ilosvay Selymes Pál

Blankó Miklós

BlankoM

Dede Éva

Dede Éva

(Ny)elvi kérdések   1-100.

Horváth Péter Iván

Horváth Péter Iván 100 ismeretterjesztő írása

Írások

Nyelvemre harapva
1-75.

Hartay Csaba

Hartay Csaba 75 szatirikus nyelvi írása

Írások

Takázás
1-45.

Horváth Péter Iván

Magyari Sára 45 nyelvi esszéje

Írások

Szólás-mentés 1–50.

Pomozi Péter

Pomozi Péter 50 írása

Írások

Korrekt troll 1-77.

Halmai Tamás

Halmai Tamás 77 korrektorglosszája

Írások

Nyelv és iskola 1-16.

Kóródi Bence

Kóródi Bence 16 írása

Írások

Kávéházi szeglet 1-26.

Fráter Zoltán

Fráter Zoltán 26 esszéje

Írások

Borostyánkő 1-88.

Puszay János

Puszay János 88 esszéje

Írások
#2.
2020.05.01.

Karanténnyelv, karanténfolklór, karanténpedagógia

Karanténnyelv, karanténfolklór, karanténpedagógia

Bevezetés

Bevezetés

A Magyar Nyelvstratégiai Kutatócsoport 2020 tavaszán a koronavírus-járvány és annak kapcsán elrendelt rendkívüli helyzet kommunikációs és nyelvi következményeit gyorsjelentésekben, esszékben és egyéb reflexiókban tárja fel.

Tanulmányok

Veszelszki Ágnes

„A komment teszi fel rá a koronát”. Humor és mémek a koronavírus idején

Szeletszerű látlelet és elemzés arról, mi történik rendkívüli helyzet kapcsán 2020 tavaszán a világban, Magyarországon – az erre azonnal reflektáló, a humort sajátos módon, egyfajta feszültségoldó szelepként használó mémeken keresztül.
Magyari Sára

Értékvállalás járvány idején egy rádiós műsor tükrében

Jó szó embert próbáló időben címmel indított karanténműsort a Bukaresti Rádió magyar adása. De mi a jó szó tartalma? Mit féltünk? Melyek számunkra a legfontosabb értékek?
Balázs Géza

Koronavírus: nyelvi gyorsteszt

Karanténnyelv, -folklór, -irodalom. Évszázados védekezési és magatartási stratégiák.
Szűts Zoltán

A „nagy leállás” hatásai

Bizonytalanság és a kétértelműség, a dolgok lecsupaszítása és a tudomány leleplezése
Falyuna Nóra

Az áltudományosság koronázatlan királyai

Nemcsak az embereket kell megtanítani az információkat szűrni, hanem a tudománynak is meg kell tanulnia elhelyezni az információkat az online felületeken, meg kell tanulnia úgy kifelé kommunikálni, hogy a tudományos tartalmakat megtalálják az emberek, megragadják a figyelmet, és ne csak hitelesek, hanem érthetőek, hasznosak és relevánsak legyenek.
Pölcz Ádám

Akinek van füle a hallásra, hallja…

A digitális távolléti oktatás során a kommunikációnk jelentős része egy platformra került: a számítógépre.
Deák-Takács Szilvia

Karanténartista

Nem tudok reggeli órára menni, alszik a kistesóm… Nem megy a netünk… Ez most már így marad, tanárnő? Egy internetartista magyartanár gondolatai.
Pásztor Éva

Koronavírus és a tréfa

Gyűjtemény a COVID-19 második hónapjában hallott-olvasott jópofa, elmés, mosolyra derítő tréfákból.
Hartay Csaba

Tényként tálalt feltételes címkezdetek a médiában

Nyelvemre harapva címmel Hartay Csaba író, költő 75 szatirikus írása olvasható az E-nyelv Magazinban közreadott rovatában. További hasonló szösszenetei a Viharsarki Kattintós című internetes oldalán találhatók. Az itt közreadott gyűjtés a koronavírus mediális kommunikációjára reflektál.