#2.
2020.05.01.
Karanténnyelv, karanténfolklór, karanténpedagógia

Bevezetés
A Magyar Nyelvstratégiai Kutatócsoport 2020 tavaszán a koronavírus-járvány és annak kapcsán elrendelt rendkívüli helyzet kommunikációs és nyelvi következményeit gyorsjelentésekben, esszékben és egyéb reflexiókban tárja fel.
Tanulmányok
Veszelszki ÁgnesSzeletszerű látlelet és elemzés arról, mi történik rendkívüli helyzet kapcsán 2020 tavaszán a világban, Magyarországon – az erre azonnal reflektáló, a humort sajátos módon, egyfajta feszültségoldó szelepként használó mémeken keresztül.
Magyari SáraJó szó embert próbáló időben címmel indított karanténműsort a Bukaresti Rádió magyar adása. De mi a jó szó tartalma? Mit féltünk? Melyek számunkra a legfontosabb értékek?
Balázs GézaKaranténnyelv, -folklór, -irodalom. Évszázados védekezési és magatartási stratégiák.
Szűts ZoltánBizonytalanság és a kétértelműség, a dolgok lecsupaszítása és a tudomány leleplezése
Falyuna NóraNemcsak az embereket kell megtanítani az információkat szűrni, hanem a tudománynak is meg kell tanulnia elhelyezni az információkat az online felületeken, meg kell tanulnia úgy kifelé kommunikálni, hogy a tudományos tartalmakat megtalálják az emberek, megragadják a figyelmet, és ne csak hitelesek, hanem érthetőek, hasznosak és relevánsak legyenek.
Pölcz ÁdámA digitális távolléti oktatás során a kommunikációnk jelentős része egy platformra került: a számítógépre.
Deák-Takács SzilviaNem tudok reggeli órára menni, alszik a kistesóm… Nem megy a netünk… Ez most már így marad, tanárnő? Egy internetartista magyartanár gondolatai.
Pásztor ÉvaGyűjtemény a COVID-19 második hónapjában hallott-olvasott jópofa, elmés, mosolyra derítő tréfákból.
Hartay CsabaNyelvemre harapva címmel Hartay Csaba író, költő 75 szatirikus írása olvasható az E-nyelv Magazinban közreadott rovatában. További hasonló szösszenetei a Viharsarki Kattintós című internetes oldalán találhatók. Az itt közreadott gyűjtés a koronavírus mediális kommunikációjára reflektál.