Papp Andrea

Magyari Sára

Balázs Géza

Balázs Géza

Cservenka Judit

Cservenka Judit

Minya Károly

Minya Károly

Ilosvay Selymes Pál

Ilosvay Selymes Pál
  • Répa
    2020. 11. 27. 06:00

Blankó Miklós

BlankoM

Dede Éva

Dede Éva

Vízkeleti Szilveszter

Vízkeleti Szilveszter

(Ny)elvi kérdések   1-100.

Horváth Péter Iván

Horváth Péter Iván 100 ismeretterjesztő írása

Írások

Nyelvemre harapva
1-75.

Hartay Csaba

Hartay Csaba 75 szatirikus nyelvi írása

Írások

Takázás
1-45.

Horváth Péter Iván

Magyari Sára 45 nyelvi esszéje

Írások

Szólás-mentés 1–50.

Pomozi Péter

Pomozi Péter 50 írása

Írások

Korrekt troll 1-77.

Halmai Tamás

Halmai Tamás 77 korrektorglosszája

Írások

Nyelv és iskola 1-16.

Kóródi Bence

Kóródi Bence 16 írása

Írások

Kávéházi szeglet 1-26.

Fráter Zoltán

Fráter Zoltán 26 esszéje

Írások

Borostyánkő 1-88.

Puszay János

Puszay János 88 esszéje

Írások

A lelked a dallam…
Korrektorglosszák 25.

2017.12.3.nincs hozzászólás

A zenészzsargon bemondásnak nevezi azt a – nem föltétlenül refrénbeli – sort, mely szállóigeszerűen megragad az olvasó fülében, slágerré avatva a dalt.

„A rock and roll az nem egy tánc”, „Neked a divat mondja meg, hogy ki vagy” (Pajor Tamás), „Üljenek a fiúk ölébe a lányok” (Lukács László), „Micsoda útjaim voltak nekem” (Bereményi Géza) stb.: az effajta szöveghelyeket gyakran eredeti kontextusukat mellőzve idézi, sőt parafrazeálja a kollektív emlékezet. Legjobb dalszövegíróink (lásd még: Bérczesi Róbert, Lovasi András, Müller Péter Sziámi, Závada Péter) tudják, amit csak a legjobb dalszövegek: „A lelked a dallam, a tested a ritmus, / az elme az rím, ez zenebuddhizmus” (Akkezdet Phiai).

Új hozzászólás